چگونه رضایت مشتریان را جلب کنیم؟
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
چگونه رضایت مشتریان را جلب کنیم؟
تاریخ : سه شنبه 14 فروردين 1397
نویسنده : RmZiRn

یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از فروشندگان و مدیران کسب و کارها داشتن مشتریان وفادار است و اینکه بتوانند مشتریان بیشتری را جلب سازمان خودشان بکنند.

ایجاد مشتریان وفادار، همواره می تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند. در این مطلب و مطالب بعدی نکاتی را خواهیم گفت که می تواند به جذب هر چه بیشتر مشتری کمک کند.

 

سوال اولی که باید از خودمان بپرسیم:

چگونه می توانیم انتطارات مشتریان خود را برآورده کنیم؟

این حداقل کاری است که می توانیم انجام دهیم، یعنی برآورده کردن نیازها و انتظارات مشتریان.

 

شما باید بتوانید حداقل نیازهای مشتریان را پاسخگو باشید تا آنها به خرید مجدد از شما ترغیب شوند، البته با این کار مطمئناً مشتری ها، به مشتری وفادار سازمان شما تبدیل نمی شوند و با کوچکترین اتفاق سازمان شما را ترک می کنند.

 

در این مرحله تنها مشتری از شما ناراضی نمی شود. اجازه بدهید این موضوع را با مثالی که برایان تریسی در کتاب اسرار موفقیت تجاری وشغلی می زند بیشتر روشن کنم

 

ایشان می گوید: خانمی موضوعی را با من درمیان گذاشت، او می گفت: چهار خشکشویی در محل زندگی من وجود داشتند، و سالها من سالها صرفاً لباس هایم را به یک خشکشویی می دادم.

 

در طول هفته دوبار لباس های کثیف را صبح به خشکشویی میدادم و شب تحویل می گرفتم، این روال سالها به همین صورت تکرار می شد و حتی تغییر کارکنان آنجا نیز تاثیری بر روی این روال نداشت. حتی خشکشویی های دیگر هم تبلیغ های زیادی می کردند و قیمت های پایین تری را پیشنهاد می دادند اما باعث نشدند که من به سراغ خشکشویی دیگری بروم.

 

یکی از روز ها غروب برای گرفتن لباس مراجعه کردم اما متصدی خشکشویی عذرخواهی کرد و گفت متاسفانه لباس شما آماده نشده و ما فردا می توانیم لباستان را تحویل دهیم، با او خدااحافظی کردم و به سراغ خشکشویی دیگر رفتم و به متصدی گفتم آیا اگر صبح لباس به شما بدهم تا عصر آنرا به من تحویل می دهید؟ متصدی هم گفت حتما.

 

عصر روز بعد لباس را از خشکشویی همیشگی تحویل گرفتم و از آن به بعد دیگر به آن خشکشویی مراجعه نکردم.

 

در داستان بالا، این خانم یک نیاز مهم داشت و آن این بود که لباسی که صبح می دهد را عضر دریافت کند و به این موضوع به شدت عادت کرده بود، این عادت باعث شد، یکبار تاخیر، این مشتری دائمی را از خشکشویی بگیرد.

 

مشتریان شما هم نیازهای اصلی و مهمی دارند که اگر به آنها توجه نکنید برای همیشه آنها را از دست داده اید.

 

 

 

سوال دومی که باید از خودمان بپرسیم:

فراتر از حد انتظار مشتریانتان بروید.

در مطلب قبلی و رعایت موضوع قبلی که بیان شد، شما تنها می توانید از نارضایتی مشتری پیشگیری کنید و صرفا یک مشتری راضی داشته باشید اما با کوچکترین اشتباهی مشتری را از دست می دهید.

 

در این گام باید کاری کنید که از انتظارات مشتری فراتر بروید، این کار باعث می شود مشتری به میزان بیشتری راضی شده و به سمت وفاداری به سازمان شما برود.

 

این کار باعث می شود از رقبای خودتان پیشی بگیرید.

 

فردی بود که همراه پدرش به سر کار می رفت و در مسیر از یک کیک پزی پیراشکی خریداری می کردند، پسر متوجه شد در مسیر کار پدرش، چندین پیراشکی فروشی دیگر نیز هست اما پدرش مسیرش را مقداری دورتر می کند تا از آن مغازه پیراشکی بخرد. وقتی موضوع را از پدرش پرسید، پدر گفت که به این حاطر است که این مغازه به ازاء هر 10 پیراشکی، یک پیراشکی رایگان هدیه می دهد.

 

این فروشگاه با ایجاد یک مزیت رقابتی و فراتر رفتن از نیاز مشتری ، توانسته بود این مشتری را به عنوان یک مشتری دائمی نزد خود نگهدارد.

 

البته در این موضوع یک نکته مهم وجود دارد و آنهم بروز بودن خدمات اضافی شماست. مطمئنا رقبای شما هم بیکار نمی نشینند و خدمات اضافی به مشتریان می دهند، شما باید همواره خدمات اضافی خاص تر و بهتری را به مشتری ها ارائه کنید تا مشتری هایتان همواره شما را به رقبا ترجیح بدهند.

 

با انجام این کار باعث می شود شما از اعتبارو جایگاه کافی در بین مشتریان برخوردار شوید. این موضوع حتی باعث می شود شما بتوانید محصولات و خدماتتان را با قیمتی بالاتر از رقبا ارائه کنید و سود و بهره بالاتری را نیز دریافت نمایید.

 

مطمئنا شما هم خاطره ای از دریافت خدمات اضافی را دارید، به یاد حسی که آن لحظه داشتید بیافتید، مشتری های شما هم همین حس را تجربه خواهند کرد.

 

 

سوال سومی که باید از خودمان بپرسیم:

مشتریانتان را خوشحال کنید

یکی از کارهایی که به شدت می تواند بر افزایش وفاداری مشتریان به سازمان و محصولات شما تاثیر بگذارد، خوشجال کردن مشتریان است.

 

ایا شما هم این تجربه را دارید؟ سازمانی خدماتی به شما ارائه می دهد، فراتر از انتظار شما گام بر میدارد و در نهایت کاری می کند که باعث خوشحالی و لبخند زدن شما می شود.

 

این کار باعث میشود مشتری به شدت شیفته سازمان شود و تقریبا به هیچ وجه سازمان شما را ترک نکند. در این حالت رقبا هم به سختی می توانند مشتریان شما را به سمت خودشان سوق بدهند.

 

برای خوشحال کردن مشتریان باید بتوانید بر روی احساسات مثبت آنها کار کنید، باید کاری کنید که حس مثبت و شادی به آنها منتقل شود.

 

در بسیاری مواقع مشتریها حاضرند دو یا سه برابر پول بیشتری پرداخت کنند تا خدمات بیشتر و لذت بخش تری بگیرند، مشتری حاضراست دوبرابر بیشتر پول پرواز بدهد تا در طول پرواز پذیرایی بهتری از او صورت بگیرد.

 

زمانی که مشتری هایتان را خوشحال می کنید به آنها نشان می دهید که برایتان مهم هستندو برای آنها ارزش قائل هستید. مشتری ها هم به واسطه این احترام با لبخندی حاکی از رضایت از شما خرید می کنند. بنابراین هرچه مشتری شما خوشحال تر شود، بیشتر خرید می کند و این خرید بیشتر منجر به موفقیت بیشتر کسب و کار شما می شود.

 

فرض کنید شما تصمیم به خرید یک دوره آموزش مجازی می کنید و زمانی که مشغول خرید هستید، کد تخفیفی به صورت پیشنهاد برای شما نمایش داده میشود و شما این آموزش مجازی را با تخفیف ویژه می خرید، آیا از این خرید لذت نمی برید؟

 

سوال چهارمی که باید از خودمان بپرسیم:

مشتریانتان را شگفت زده کنید

این قسمت یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. باید بتوانید مشتریان خودتان را شگفت زده کنید، زمانی که مشتری را شکفت زده می کنید، او وفادار سازمان شما می شود و تقریبا می توان گفت سازمان شما را ترک نمی کند.

 

این موضوع را باید مد نظر قرار بدهید، شگفت زده کردن زمانی می تواند تاثیر کاملی داشته باشد که 3 مرحله قبلی یعنی برآورده کردن نیازها، فراتر رفتن از نیاز ها و خوشجال کردن مشتری را انجام داده باشید.

 

با شگفت زده کردن مشتریان می توانید تاثیر فوق العاده بر روی بهبود عملکرد کاریتان و سود شرکتتان بگذارید.

 

یک درمانگاه را در نظر بگیریدف فضایی عالی برای انتظار مشتریان تهیه کرده است، میزان انتظار بیماران را به کمترین مقدار ممکن کاهش داده است، در زمان انتظار از مشتری ها با چای و نوشیدنی پذیرایی می شود.

 

فردی حضور دارد که به سوالات احتمالی آنها پاسخ دهد، بروشورهایی در احتیارشان قرارداده می شود که اطلاعات کاملی را به آنها در خصوص مشکلی که دارند می دهد.

 

پس از درمان با مشتری تماس گرفته می شود و احوال او پیگیری می شود.

 

نظرتان در مورد این درمانگاه چیست؟ بنظرتان اگر یکی از مشتری های این درمانگاه دچار مشکلی شود و نیاز به درمان داشته باشد به کجا مراجعه می کند؟ ایا به دوستان و آشنایانش این مرکز را معرفی می کند؟

 

حتما کسب و کارتان را بررسی کنید و ببینید چگونه می توانید مشتری هایتان را شگفت زده کنید، برای اینکار از کار تیمی بهره ببرید، خلاقیت به خرج بدهید و تلاش کنید کاری کنید که مشتری های شما با آن کار شگفت زده شوند.

 

برخی از سازمانها به مشتری های خودشان، در روز تولد، هدیه می دهند، یا در سازمانی بود، تصمیم گرفتیم به مناسبت عید، یک بسته هدیه با تعدادی هدیه، مانند شاخه گل، گوشی تلفن و... برای برخی از مشتریهای خاص ارسال کنیم.

 

در کسب و کارتان بگردید و ببینید چگونه می توانید مشتریهای خودتان را شگفت زده کنید. این کار بقای و رشد کسب و کارتان را تضمین می کند.

 

 

 

مطمئنا رعایت 4 گامی که در این 4 مطلب برایتان ارائه کردیم می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ادبی , دانستنی ها , آموزش , صنعت،معدن وتجارت , ,
برچسب‌ها: مجله ی دانستنی ها , اطلاعات عمومی , چگونه رضایت مشتریان را جلب کنیم؟ ,
مطالب مرتبط با این پست
» به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» ﺩﻟﺨﻮﺷﻢ ﺑﺎ ﻏﺰﻟﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﻫﻤﯿﻨﻢ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ
» #1 LifeStraw
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» صد و چند نکته فرهنگ شهروندی به زبان خیلی خیلی ساده
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» چیزی به اندازه استحکام شخصیت مقدس نیست
» فواید آب سرد برای پوست
» ضرب المثل ایرانی
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» من وتو
» عکس نوشته های عاشقانه و احساسی
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» بیایید با فرهنگ شویم ! قسمت دهم
» داستان کوتاه/ زنجیر عشق
» داستان کوتاه / مولانا و شمس
» "حکایت یک ویرگول" از احمد شاملو
» داستان‌ کوتاه / هاچیکو ماجرای سگ دوست‌داشتنی
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» قدرت باور ها
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-1
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-2
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-3
» کم کردن حجم موزیک
» خواندنی
» به کسی جسارت نکن...
» پیامک های مناسب برای تبریک "عید سعید فطر"
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» کیلاً بغیر ثمنٍ لو کان له وعاء
» حراج گنج
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409